Saturday, February 7, 2009

Heavy rotation



Endnu en gang opsamling.

John Mellencamp
Man forbløffes. Mellencamp har aldrig før været på min rotationsliste, men hans nyeste album "Life, Death, Love And Freedom" er genremæssigt mere folk-blues´et end normalt. Det indeholder fremragende sange, gode tekster og som titlen antyder universelle temaer. Det er desuden produceret af T-Bone Burnett, og det er efterhånden et kvalitetsstempel i sig selv. Der går rygter om en nye T-Bone produceret Robert Plant / Alison Krauss - Bring it on...
John Mellencamp - Myspace

James Jackson Toth
Toths 2008 album "Waiting In Vain" er efter min bedste overbevisning undervurderet. Toth har lavet et utal af plader under forskellige mutationer af navnet Wooden Wand. På "Waiting In Vain" får vi en gang Ryan Adams agtig Americana af den bedste slags. Genremæssigt lidt rodet, men det er også albumets styrke.
James Jackson Toth - Media
James Jackson Toth - Myspace (sangene ikke fra Waiting In Vain)

Tom Waits
Jeg er ved at læse den glimrende interview bog "Innocent When You Dream" med Tom Waits. Det giver genhør med en masse gammelt og nyt Tom Waits. Cementering af gamle favoritter og opdagelser af numre jeg tidligere har overset. Albummet "Franks Wild Years" er fx bedre end jeg huskede det, og jeg glæder mig til snarligt genhør med "Bone Machine". Forresten er den nyoversatte udgave af interviewbogen til dansk forkortet, så hermed en advarsel bragt...
Tom Waits - Myspace

Willard Grant Conspiracy
Robert Fishers mørke stemme og sangenes malende og stemningsskabende landskaber bringer WGC op i en klasse for sig. Det er flot americana med gode melodier, lidt velplacerede strygere af og til og til andre tider et stort drys gospelstemning. Start med albummet "Regard The End" med det fuldstændig magiske åbningsnummer "River In The Pines".
Willard Grant Conspiracy - Myspace

1 comment:

Finn said...

Vi er så enige angående Mellencamp, hans bedste i mange år, ja, jeg er lige ved at sige den bedste - bare sådan!

Og igen er vi næsten helt enige om Toth, men nu endelig ikke misbruge sammenligningerne vel, men OK man kan da godt høre fællestræk, men...

Er selv startet på selsamme bog - Waits er fænomenal - har læst ca 100 sider, som mest omhandler hans tidlige 80er år. Hvor kan den man lyve charmerende.

Willard Grant er jo en ny oplevelse for mig, men hold da op hvor er de gode, minder mig om de skal høres noget mere!

Fin blog - hvor er det trist at der ikke er flere der har opdaget den :-(